mandag 7. januar 2013

Mere strikk fra julen.


Baggy lue i Nepal. 
Det ble en del julestrikk på meg i år. Jeg fikk sansen for struktur strikk og gikk litt amok på slutten=) Det meste av det jeg har laget av det har jeg lagt ut tidligere. Jeg fikk strikket den beige luen i blått og baggy. Den lua ble en julegave til meg selv=)

Det ble også en lue med matchene hals i Nepal. Dette fikk søstera til samboeren min. Hun ble både overasket og glad tror jeg, å da var det litt ekstra gøy å gi bort=)














Sammen med Runa min med blogger, har vi strikket votter til ei felles venninne av oss. Denne jenta er glad i å gå på tur i alle årstider, så da er det godt å ha et par varme tove-votter,

Gode tovet ull-votter er perfekt inne i vindvotten på vinter-tur.
Fritidsgarn tovet ul-votter
Til mine tante barn ble det en ugle genser og ei Seterdalslue. Genseren ble god å varm  og jeg liker ugle mønsteret veldig godt.. Kanskje lager jeg meg ei pute oppskrift med disse uglene på=)
Uglegenser. 

Ugle mønsteret
Seterdalslua
Jeg har også hatt ett lite "forsøk" på å lage meg et sjal til jul. Jeg gjorde det ganske enkelt: Starter med 3 masker å legger ut med kast etter første maske, og før den siste masken. strikker rett tilbake. Det blir rille-strikking, noe som går fint sammen med film titting=) Strikket i alpakka. Er fremdeles usikker på fargen, men dette var jo også litt får å se hvordan det ble. Kanskje det blir flere i dobbelgarn og annen farge enn annen gang.
Sånn ble altså sjalet! =)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar