onsdag 6. mai 2015

Luer, mønstervotter / Selbuvotter og Marius-pannebånd

Jeg har strikket mye "tilbehør" i siste.. jeg fikk tips til en side hvor man kunne kjøpe mange fine oppskrifter: http://www.joridweb.com/butikk/butikk.html
oppskriftene er nøye forklart og det blir vanskelig å gjøre feil. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med resultatet. Bortsett fra rypevottene er resten av vottene hentet fra dette bladet til sandnesgarn: http://www.sandnesgarn.no/hefter/tilbehoer/tema-42-sokker-votter-904tema42
Jeg hadde problemer med at disse vottene ble små, så jeg måtte gå opp i pinne eller garn for å få riktig passform. 

Nordpolen lue fra Joridweb. Strikket i Viking nordlys og Sandnes sisu.
Ble barnestørrelse på lua.

Husky lue fra joridweb. Strikket i Mor aase. 

Liten vri på husky lua fra joridweb. Brukte mønsteret men strikket oppskrift fra et
utgått hefte fra Sandnes. Strikket i Smart.  


Kos med strikking i solen
Det ble en del votter også. Hær er noen av dem

Rypevotter, oppskrift fra joridweb.

Selbuvotter strikket i Smart
Fanavotter strikket i Smart

Votter strikket i Smart
Votter strikket i sisu








Marius pannebånd









Marius pannebånd er gode og fort gjort å strikke. Har også prøvd å strikke refleksbånd i vrangbordet på det ene. Det funket veldig fint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar