lørdag 1. desember 2012

Lys Flettelue

 I dag er det første Desember! Jeg hadde aldri trodd at jeg så tidlig kunne si at jeg er så og si ferdig med årets julegaver. Mangler bare en eller to! Vanligvis er det panikkstrikking dagen før julekvelden, så jeg er meget fornøyd med å slippe det i år=)
Kanskje er grunnen til effektiviteten eksamens perioden min. Å strikke er jo mye mer gøy en å lese!
Ferdig med ett prosjekt og jeg er allerede i ferd med å planlegge neste.






Det ble en flette lue! Jeg har aldri prøv å strikke mye mønster på denne måten før, men det var skikkelig gøy! SÅ nå er jeg enda mer hekta. Jeg trodde at denne luen skulle bli baggy, men endte opp med en stram lue i stedet. Jeg like dem egentlig store, så får se om denne lue havner under treet til ei heldig jente/Dame.

Oppskrifta er fra garnstudio og jeg har strikket den i Drops Nepal. Veldig godt garn å strikke med, å luen blir også god og varm. Det har også vært kjekt med Drops Alpakka salget som har vært nå, noe som har gjort til at det har blitt opptil flere turer på garnbutikken.


Har allerede vært og kjøpt to nye nøster til enda ei lue. Trur denne blir til meg selv, fargen går så godt til den nye anorakken min=) Nå må jeg derimot komme meg av sted å lese videre til eksamen....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar