mandag 20. juli 2015

Restegarnprosjekt - Arne og Carlos gryteunderlag


Jeg fant en pose med restegarn. Garnet var i passe tykkelse til gryteunderlag i sommerfuglfasong som det er oppskrift på i boka "Håndarbeid fra Hagen"av Arne og Carlos.'










Først måtte jeg strikke remser i forskjellige farger i rillestrikk. Mange korte og lange remser måtte til. Jeg tok utgangspunkt i fargene på den ene sommerfuglen med gult som er avbildet i boka. 





Da jeg var ferdig med å strikke alle remsene måtte jeg sy de sammen i enden og forme dem til en dobbel ring. Så var det å legge dem inn i hverandre etter oppskrifta slik at de ble formet til sommerfuglvinger. 












Etterpå brukte jeg alle de løse trådene til å sy sammen arbeidet på undersiden. Måtte passe på så formene ikke forskjøv seg. 









 Til slutt ble det ganske kompakt med tråder på undersiden, men da blir det vel liggende stødigere på bordet og.

Siste finishen var å sy sammen båndene på oversiden så gryteunderlaget holdt seg bedre sammen. Måtte være nøye så stingene ikke vistes. 




Jeg ble fornøyd med resultatet og det skal bli artig å bruke det framover. Det var veldig mye arbeid for et gryteunderlag, så er i tvil om jeg kommer til å lage flere. Fikk iallefall brukt opp mye restegarn og det føles alltid bra. 


 Her er det ferdige resultatet.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar